rejestracja

 

            BIP-Nowy
 
REJESTRACJA BEZROBOTNYCH I POSZUKUJACYCH PRACY
 
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy /Dz. U. z 2008r. Nr 69, poz. 415 z późn. zm./ oraz Rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 26 listopada  2004r. w sprawie rejestracji bezrobotnych i poszukujących pracy /Dz. U. z 2004r. Nr 262, poz. 2607 z późn. zm./, Rozporządzenie Rady EWG 1408/71 
 
Wymagane dokumenty:
1) dowód osobisty, a w przypadku jego braku – dokument ze zdjęciem i poświadczenie zameldowania z Urzędu Miasta lub Gminy (jeżeli dane w dowodzie uległy zmianie, a nie został on jeszcze wymieniony należy posiadać dokument potwierdzający zmianę tych danych),
2) w przypadku zameldowania na pobyt czasowy zaświadczenie z Urzędu Miasta lub Gminy potwierdzające okres zameldowania,
3) numer NIP z Urzędu Skarbowego,
4) dokument potwierdzający wykształcenie oraz inne dokumenty potwierdzające kwalifikacje,
5) świadectwa pracy, a jeżeli świadectwa pracy znajdują się w ZUS-sie, osoba powinna posiadać kserokopię tych świadectw  potwierdzonych  przez ZUS za zgodność z oryginałem,
6) osoby, które były zatrudnione w niepełnym wymiarze czasu pracy lub na podstawie umowy-zlecenia, umowy agencyjnej, świadczenia usług - przedstawiają zaświadczenie od pracodawcy o wysokości uzyskiwanego wynagrodzenia brutto za poszczególne miesiące, z adnotacją, iż za okres zatrudnienia w ramach umowy zlecenia odprowadzane były składki na Fundusz Pracy oraz składki społeczne – gotowy druk do wypełnienia dla pracodawcy można pobrać w rejestracji, lub klikając - (pobierz)
7) w przypadku pracy na umowę o dzieło należy przedstawić umowę potwierdzającą ten okres zatrudnienia,
8) jeżeli osoba przebywała w Zakładzie Karnym powinna posiadać świadectwo zwolnienia, a w przypadku zatrudnienia w Zakładzie Karnym – posiadać zaświadczenie o wykonywaniu pracy oraz zaświadczenie o wysokości zarobków,
9) jeżeli osoba zakończyła prowadzenie działalności gospodarczej powinna posiadać decyzję o wykreśleniu z ewidencji działalności z Urzędu Miasta lub Gminy oraz zaświadczenie z ZUS-u o odprowadzanych składkach na ubezpieczenie społeczne i Fundusz Pracy,
11) w przypadku dokonania wpisu do ewidencji działalności gospodarczej należy przedstawić wpis z datą jej rozpoczęcia; dzień rozpoczęcia działalności powoduje utratę statusu osoby bezrobotnej,
12) w przypadku zawieszenia prowadzenia działalności gospodarczej należy przedłożyć zaświadczenie o jej zawieszeniu z Urzędu Miasta lub Gminy
13) jeżeli osoba posiadała rentę z tytułu niezdolności do pracy, powinna posiadać decyzję z ZUS-u o okresie jej pobierania,
14) w przypadku przebywania na zasiłku macierzyńskim, zasiłku chorobowym bądź świadczeniu rehabilitacyjnym, należy posiadać odpowiednie zaświadczenie z ZUS-u wraz z podstawą jego naliczania,
15) orzeczenie o niepełnosprawności, w przypadku jego posiadania,
16) w przypadku pobierania świadczenia z Miejskiego/Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej - decyzję potwierdzającą okres pobierania takiego świadczenia,
17) jeżeli osoba odbywała Służbę Wojskową, powinna posiadać książeczkę wojskową,
18) w przypadku posiadania  gruntów rolnych, zaświadczenie z Urzędu Miasta lub Gminy o wysokości posiadanych hektarów przeliczeniowych oraz zaświadczenie z KRUS-u o podleganiu lub nie podleganiu ubezpieczeniu społecznemu rolników,
19) w celu uzyskania prawa do zasiłku w przypadku pracy za granicą w krajach UE, osoba powinna posiadać druk- E-301 lub PDU-1  potwierdzający okres zatrudnienia za granicą,
 
Zgodnie z art.77 § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego , Powiatowy Urząd Pracy ma obowiązek żądać przedłożenia innych dokumentów mogących mieć  wpływ ma rozstrzygnięcie uprawnień rejestrującego się, niezbędnych do ustalenia statusu osoby bezrobotnej i niezbędnych do przyznania prawa do zasiłku dla bezrobotnych.
 
Termin odpowiedzi :
Wydanie decyzji administracyjnej następuje w ciągu 30 dni od dnia złożenia wniosku, w przypadku spraw szczególnie skomplikowanych istnieje możliwość przedłużenia terminu wydania decyzji administracyjnej o kolejne 30 dni , o czym osoba zainteresowana zostanie poinformowana pisemnie przez Urząd.
 
Opłaty:
Nie podlega opłacie
 
Termin odwoławczy:
Odwołanie wnosi się do Wojewody Zachodniopomorskiego za pośrednictwem Starosty Stargardzkiego w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
 
Jednostka odpowiedzialna:
Powiatowy Urząd Pracy w Stargardzie Szczecińskim, Dział Ewidencji i Świadczeń.
 
Uwagi:
Brak
 
Opracował :
Anna Sudra
 
Odpowiedzialny za aktualizację :
Małgorzata Dudek, Anna Sudra  
 
Zaakceptował:
Małgorzata Dudek - Kierownik Działu Ewidencji i Świadczeń
 
Zatwierdził:
Patrycja Gross - Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy 
 
Data sporządzenia:
24.01.2011r.
 
Data zatwierdzenia:
 
 
 
 
Wytworzył:
Anna Sudra
Udostępnił:
Karaś Radosław
(2008-01-24 11:56:44)
Ostatnio zmodyfikował:
Korytkowski Paweł
(2011-02-10 09:39:03)
       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki