prace interwencyjne

 

PRACE INTERWENCYJNE
 
Podstawa prawna:
1)      art. 51, 56, 59 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2008 r., Nr 69 poz. 415 z późn. zm.) oraz  rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 stycznia 2009 r. w sprawie organizowania prac i robót publicznych oraz jednorazowej refundacji kosztów z tytułu opłaconych składek na ubezpieczenia społeczne (Dz. U. Nr 5, poz. 25),
2)      ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2007 r. Nr 59, poz. 404 z późn. zm.),
3)      rozporządzenie Komisji (WE) nr 800/2008 z dnia 6 sierpnia 2008 roku uznające niektóre rodzaje pomocy za zgodne ze wspólnym rynkiem w zastosowaniu art. 87 i 88 Traktatu (Dz. Urz. UE L 214 z 09.08.2008, str. 3),
4)      rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc inną niż pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz. U. Nr 53, poz. 312 oraz Dz. U. Nr 254, poz. 1704).
 
Wymagane dokumenty:
1)      wypełniony wniosek o zorganizowanie prac interwencyjnych,
 
2)      wypełniony formularz - zgłoszenie oferty pracy,
3)      wypełniony formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc inną niż pomoc w rolnictwie lub rybołówstwie, pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie.
 
Załączniki:
1) Kserokopia dokumentu potwierdzającego status prawny wnioskodawcy (jeżeli nie jest wpisany do centralnego rejestru działalności gospodarczych) – oryginał do wglądu lub kserokopia potwierdzona przez wnioskodawcę za zgodność z oryginałem.
2) deklaracje ZUS DRA, RCA, RSA za każdy z kolejnych 12 miesięcy przed złożeniem wniosku,
3) Zaświadczenie z ZUS o nie zaleganiu w opłatach oraz zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o nie zaleganiu z opłatami z tytułu zobowiązań podatkowych. Zaświadczenia ważne są 60 dni od dnia wystawienia.
4) sprawozdanie finansowe za okres 3 ostatnich lat obrachunkowych, sporządzone zgodnie z przepisami o rachunkowości – nie dotyczy mikro- i małych przedsiębiorstw.
 
 
Uwagi:
Obowiązek złożenia wypełnionego formularza informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc inną niż pomoc w rolnictwie lub rybołówstwie, pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, sprawozdania finansowego oraz deklaracji ZUS DRA, RCA, RSA dotyczy tylko beneficjentów pomocy publicznej. W przypadku prowadzenia działalności przez okres krótszy niż 12 miesięcy w/w deklaracje należy złożyć za wszystkie miesiące prowadzenia tej działalności.
 
Termin odpowiedzi:
W ciągu 30 dni od dnia złożenia wniosku wraz z wymaganym kompletem dokumentów.
 


Opłaty:
Nie podlega opłacie.
 
Tryb odwoławczy:
Brak.
 
Jednostka odpowiedzialna:
Powiatowy Urząd Pracy w Stargardzie Szczecińskim ul. Pierwszej Brygady 35, Dział Instrumentów Rynku Pracy.
 
Opracował:
Joanna Juchniewicz
 
Odpowiedzialny za aktualizację informacji:
Joanna Juchniewicz
 
Zaakceptował:
Justyna Szymczak – Kierownik Działu Instrumentów Rynku Pracy
 
Zatwierdził:
Małgorzata Szulc – Z-ca Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy
 
Data sporządzenia:
14.11.2011 r.
 
Data zatwierdzenia:
14.11.2011 r.

 

Wytworzył:
Joanna Juchniewicz
Udostępnił:
Karaś Radosław
(2008-01-30 11:48:14)
Ostatnio zmodyfikował:
Sagat Dariusz
(2011-11-15 09:30:56)
       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki